Tanulságos esetről számolt be a brit média. Még a független, komoly hírnévvel és kiterjedt, elégedett ügyfélkörrel dolgozó, számlát adó szervizláncok is elkövethetnek olyan hibákat, amelyek egy márkaszervizben elképelhetetlenek.

Egy, a műszerfalon felvillanó hibajelzéssel vitte szervizbe az autóját 19 éves Stevie Stowell. Meglepődve vette át az átvizsgálás utáni árajánlatot. A brightoni Kwik Fitben 685 fontot (240 ezer forint) kértek volna a klíma javításáért, holott a lány Citroen C1-esében nincs ilyen extra. Apja tanácsára elvitte a kocsit egy márkaszervizbe, ahol megállapították, hogy a vízpumpa csapágya ment tönkre, de klímaberendezésnek nyoma sincs a kocsiban. Bár ez sem volt olcsó mulatság, végül 450 fontba került a javítás.

A Kwik Fit elismerte a hibát, és heves bocsánatkérés mellett visszatérítették a diagnosztikai tesztért elkért 50 fontot. “Sajnos nem vettük észre a hibát, amikor árajánlatot kaptunk az alkatrészre a beszállítónktól. Általában figyelmeztet a rendszer, ha az adott típushoz nem passzoló a szóban forgó alkatrész. Nyilván, ha elkezdtük volna a javítást, akkor gyorsan észrevesszük, hogy nem a klíma okozza a gondot, és megadjuk a megfelelő választ a problémára” – nyilatkozta a Kwik Fit szóvivője.