Vigyázz az utángyártottal!

Jelentősek az eltérések a különböző márkájú autóalkatrészek árai között, a Bárdi Autó számításai szerint egy átlagos autós öt év alatt több mint negyedmillió forintot takaríthat meg.

Csak a leggyakrabban cserélt alkatrészeket tekintve is több száz ezer forintot költhet öt év alatt a kocsijára az az autós, aki évi 15-20 ezer kilométert hajtja a járművet. Figyelembe véve a magyar útviszonyokat és a csereperiódusokat, öt év alatt még ezekre az elkerülhetetlen, biztosan felmerülő kiadásokra is mintegy 150-420 ezer forint mehet el egy átlagverda esetében.

A nagy különbség oka, hogy már a számításba vett egyes alkatrészek árában is jelentősek – akár két-háromszorosak – az eltérések. Nem mindegy, hogy a választás gyári darabra, esetleg utángyártott elemre esik. A márkaszervizben biztos lehetsz abban, hogy nem utángyártott, hanem eredeti gyári alkatrésszel cserélik ki a meghibásodott, vagy elkopott esetleg elromlott alkatrészt. A gyári garancia mindennél fontosabb, ezért nem ajánlott tisztázatlan eredetű alkatrészt vásárolni, mert az ilyenek veszélyesek és akár az életünkbe is kerülhet alkalmazásuk.

 

 

 

 


Az az elképzelés is téves, hogy a gyári alkatrész mindig drágább, mivel olykor éppen az az alkalmibb vétel.

Csábítóak lehetnek az aukciós weboldalak gyakran fél áron kínált termékei is, de fontos tudni: alkatrészt csak megbízható forrásból szabad beszerezni. Elég egy rossz szűrő, vagy egy anyagában gyengébb elem, s a pár ezer forintos spórolásnak tetemes kár lehet a vége. Éppen ezért kell óvatosnak lenni a bontókkal is.

A legjobban akkor jársz, ha a márkaszervizre bízod a cserét. Ha esetleg az ottani szakemberek kínálnak utángyártott, az eredeti gyárival megegyező minőségű cserét, amire ugyanúgy garanciát vállalnak, akkor fogadd el azt. Ők értenek hozzá!

 

 

 

 

 

(forrás: Autó-Motor)

About the Author:

Hagyj üzenetet