Sokan kacérkodnak a gondolattal, hogy az állami kedvezmények hatására, illetve a még mindig ingyenes köztéri tankolás lehetőségét mérlegelve villanyautót vesznek. Nem árt felkészülni azonban, hogy a magas ár mellett milyen karbantartási költségekkel számolhatnak.

Az biztos, hogy a villanyautókban kevesebb alkatrész van, mint a belsőégésű motorokkal szerelt autókban, és ha kevesebb az alkatrész, akkor kevesebb a hibalehetőség. Motorolajat például egyik villanyautóban sem kell cserélni, ami egy életciklus során akár milliós tétel is lehet. De ezekben is kell évente pollenszűrőt cserélni, kétévente esedékes a fékfolyadékcsere.

Általánosságban elmondható, hogy a villanyautók komoly karbantartást nem igényelnek, a legtöbb velük kapcsolatos művelet egyszerű beavatkozás, elektromos diagnosztikájukhoz gyári szoftver, technológia és szakértelem szükséges, ezért a márkaszervizek esetükben sem kerülhetők ki.

Az Autónavigátor összegyűjtötte, hogy hazánkban kapható villanyautókra mennyi pénzt kell várhatóan költeni 10 év alatt.

Villanyautók karbantartási költségei 10 évre
BMW i3 5 évig/60 ezer kilométerig ingyenes, utána nincs adat
Citroën C-Zero/Peugeot iOn 548 132 Ft
Ford Focus Electric 206 483 Ft
Hyundai Ioniq Electric 217 588 Ft
Kia Soul EV 225 809 Ft
Mercedes-Benz B250e 6 évig ingyenes, utána nincs adat
Nissan Leaf 250 000 Ft, akár 8 évig ingyenes (ezért a csomagért viszont 177 ezer forintot kértek még az előző változatnál)
Renault Zoe 175 000 Ft
Volkswagen e-Golf 238 215 Ft
Volkswagen e-up! 193 914 Ft

(forrás: Autónavigátor.hu)