Korábban kezdődött az idei évben a hűvös időjárás miatt a téli kerékcsere szezonja. A szervizekben megkezdődtek az első flottás cserét, de a nagy rohamot még hetekkel későbbre várják a szakemberek. Az autósoknak az elmúlt évhez képest csaknem 5 százalékos téligumi-drágulással kell számolniuk az emelkedő gyártási költségek és a forint árfolyama miatt.

Minden évben lesznek olyanok, akik nem cseréltetik le nyári abroncsainkat, pedig télen ez komoly kockázat az autóban közlekedőkre nézve. A csúszós úton a nyári gumival felszerelt autónak háromszor annyi fékútra van szüksége, mint a téli abroncsokon futó gépkocsiknak. Ezen kívül figyelmet kell fordítani az abroncs profilmélységére is. Egy új, személyautóra tervezett abroncs esetében a profilmélység 6-12 milliméter között van, viszont a 4 milliméter alatti mintázat mélységű téli abroncsok veszítenek tapadásukból hóban, latyakban. Veszélyes helyzetekben még hó sem kell, elég egy falevelekkel teli vizes útszakasz, hogy a kopott gumik úgy csússzanak, mintha jégen közlekednénk. Ezért a biztonságos közlekedés érdekében fontos, hogy megfelelő állapotú abroncsokat szereltess fel.

A szakemberek szerint a hidegben nemcsak a havazás miatt célszerű téli abronccsal járni, hanem azoknak a hideg időjáráshoz kifejlesztett speciális anyagösszetétele miatt. A nyári abroncs a télinél keményebb anyagból készül, hogy az 50-60 fokra hevült aszfalton is jól funkcionáljon. A hideg útburkolaton viszont kevésbé tapad, így nem biztonságos. Közlekedésbiztonsági szempontból nem hibázhatsz, ha akkor is kérsz október végére időpontot, amikor még viszonylag jobb idő van. Inkább legyen fenn a téli abroncs két héttel hamarabb, minthogy a hirtelen beálló fagyban nyári abroncson korcsolyázz.